Wednesday, November 5, 2014

REFLEKTEERIMINE


1. kirjeldus (mis juhtus)
2. tunded (kuidas ma ennast tunnen)
3. hinnang (mis on hästi, mis halvasti)
4. analüüs (mida oleks saanud teisiti teha)
5. järeldus (mida ma järgmine kord saan teisiti teha)
6. tegevusplaan (järgmiseks korraks)

ISESEISEV TÖÖ

EESMÄRGID: soodustada, toetatada ja kujundada loomingulist ja innovaatilist mõtlemist ning leidlikkust, kaasates õppijaid praktiliste teemade uurimisse ja reaalsete probleemide lahendamisse, kasutades arvutiprogrammi smore ja kujundades koostöös ühist teadmusloomet. 
Lastele väga meeldis - eesmärgid said täidetud.
TEEMA: uued filmid ekraanil
TÖÖ ÜLESANNE: valida üks varsti kinoekraanidele tulev film ja reklaamida seda nii, et just teie grupi filmi tahetakse kõige rohkem vaadata hääletustulemuste põhjal.
VAHENDID: lauaarvuti, smore.com, facebook, gosoapbox.com
Tehnika töötas suurepäraselt. Programmi kasutamine ei valmistanud ühtegi probleemi.
TÖÖJAOTUS: kahe- ja kolmeliikmelised grupid. Üks liige tegi konto ja täitis seda, teised liikmed andsid nõu ja otsisid materjali, kasutades oma arvutit. Töö sujus suurepärselt.
ÕPETAJA ROLL: selgitasin tööülesande, eesmärgid ja tulemused, näitasin oma flaierit, andsin selgitusi töö läbiviimiseks, jagasin rollid, määrasin aja tööülesande täitmiseks. Küsimusi ei tekkinud. Aega jäi mõnel rühmal väheks.
ÕPILASTE ROLL: õpilased õppisid koostööd, uut arvutiprogrammi kasutama, said rakendada oma loomingulist mõtlemist ja lahendada reaalset probleemi. Õpilastele väga meeldis.
JÄRGMINE ÜLESANNE: vaadata läbi kõik flaierid, kommenteerida flaierit ja hääletada lemmikfilmi poolt.

Flaierid:

8c Group 1
8c Group 2
8c Group 3
8c Group 4
8c Group 5
8c Group 6

HÄÄLETA
CODE: 264-802-542

Digiajastu lingid

http://www.etwinning.net/et/pub/collaborate/kits.htm
http://iteceesti.wordpress.com/
http://prezi.com/
Prezi juhend
http://padlet.com/
videod
Padlet juhend
http://teachertube.com/
Vistutamine
Doodle aja planeerimiseks, rühmade moodustamiseks
Doodle juhend
http://www.empressr.com/
 http://www.wordle.net/create
 http://koolielu.ee/tools/index
Twiddla http://www.twiddla.com/home.aspx (juhend)
Scriblink http://scriblink.com/ (juhend)
TeamUp - vahendi juhendid
GoSoapBox -  hääletusvahendi juhend.
Sisenemine õpetajale: http://www.gosoapbox.com/
Sisenemine õpilasele: https://app.gosoapbox.com/
Smore flaier (https://www.smore.com/app) (vajadusel kasutage juhendit)
Retsensiooni video
https://tricider.com/
tricider juhend
URL-i lühendamiseks
URL-i lühendamiseks
Tore kleepsu keskkond
http://bubble.us/ (ideekaardi loomise keskkond, kust saab ka printida välja ideekaarti)
http://scrumblr.ca/ (kleepsu keskkond)


Lingikogu refleksiooni toetamise võimalustest

Reflekteerimiseks sobivad kõik koostöös kirjutamisvahendid (ajaveebidwikid, Google Drive, foorumid, jututoad).
Samuti saab kasutada refleksiooni arendamiseks helilindistusvahendeid ning skype'i, mis on efektiivsed eelkõige õppijatele, kelle suuline eneseväljendusoskus on parem kui kirjalik ning erivajadusega õppijatele.
Visuaalsetele õppijatele sobivad enam pildialbumid, kuhu saab lisada tekstilisi kommentaare, esitlused.
Huvitavaid reflektsioone saab kasutades videovahendeid, luues multimeediaprojekte. Näiteks selline Youtube video 


Ideekaardi loomise vahendid

vahend link tasuta kaartide arv jagamine
Mindomo (juhend) http://www.mindomo.com/ 3
Coggle (juhend) Konto seotud Google kontoga. Lihtne vahend https://coggle.it/ piiramatu piiramatu
Creately (juhend) http://creately.com/ 5 3
Cacoo (juhend) https://cacoo.com/ 25 15
Spiderscribe (juhend) http://www.spiderscribe.net/ 3 privaatset, piiramatult avalikke
Flowchart (juhend) NB! Registreerumine võtab aega http://flowchart.com/ piiramatu piiramatu

Wednesday, October 15, 2014

Wednesday, October 8, 2014

VIDEO

TEEMA: Tänupühade tekkelugu
EESMÄRGID: Motiveerida õpilasi, anda lisainfot, kuulata emakeelena kõnelejat 
ÕPPIJATE ROLL: Vaatavad ja saavad visuaalse pildina infot antud teema kohta