Mõned soovitused:
- Hindamismudeli loomisel ei tohiks jätta ühtki nn tühja lahtrit.
- Hindamismudeli päises olevad arvud on vastava kriteeriumi täitmise eest saadavad punktid aga mitte hinne.
- Hinne kujuneb hindamismudeli vastavate kriteeriumite eest saadavate punktide summa põhjal.
- Hindamismudelit kasutades kõige madalam hinne tohib olla (nii nagu ka kujundaval hindamisel) rahuldav. Kui õpilane saab hindamismudeli põhjal madalama hinde, siis peab ta antud töös puudused likvideerima ja uuesti esitama.
Selgitus hindamismudeli põhjal hinde kujunemise kohta tuleks lisada hindamismudeli päisesse. Seda just sel juhul, kui kasutate mudeli genereerimisel keskkonda http://opetaja.edu.ee/hindamismudelid. Kui aga loote ise mõne muu vahendiga, siis võib selgituse lisada hindamismudeli lõppu.
- Hindamismudelite kasutamise metoodika näide
- Õpilasuurimuse ja praktilise töö ettevalmistamise ning hindamise tingimused ja kord
- Hindamismaatriks TÜ SHHI lõputööks
Täiendav kirjanduse loetelu kujundava hindamise kohta.
- Haridus- ja Teadusministeerium. Hindamine.
- Jürimäe, M., Kärne, A. (2011). Hindamise korralduslikud lahenduse: õpilase käitumise (sh hoolsuse) hindamine ja kujundav hindamine. Tartu Ülikool
- Riigiteataja. (2010). Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus.
- Riigiteataja. (2010). Põhikooli riiklik õppekava.
- Riigiteataja. (2006). Õpilase hindamise, järgmisse klassi üleviimise, täiendavale õppetööle ning klassikursust kordama jätmise alused, tingimused ja kord.
- Riigiteataja. (2011). Gümnaasiumi riiklik õppekava.
- Riigiteataja. (2011). Õpilasuurimuse ja praktilise töö ettevalmistamise ning hindamise tingimused ja kord.
- Semidor, K. (2011). Kujundav hindamine kui võimlaus. Koolielu
- Taimsoo, R. Hindamine, enesehindamine, tagasiside.
- Toomela, A. (2010). Kujundava hindamise teoreetilised probleemid ja nendest tulenevad rakenduslikud järeldused. Tartu Ülikool
No comments:
Post a Comment